|  e-ISSN: 2980-1141

Orjinal Araştırma Makalesi | Multidisipliner Yaklaşımlarla Coğrafya 2024, Cil. 2(4) 232-243

Beceri Temelli Öğretim ve 2024 Maarif Modeli: Farklı Coğrafi Bölgelerden Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenlerinin Perspektifinden Bir Değerlendirme

Eyyüp Güneş

ss. 232 - 243   |  DOI: https://doi.org/10.29329/mdag.2024.1095.2   |  Makale No: MANU-2412-04-0009.R1

Yayın tarihi: Aralık 30, 2024  |   Okunma Sayısı: 11  |  İndirilme Sayısı: 25


Özet

2024 Maarif Modeli, Türk eğitim sisteminde köklü bir dönüşümü hedefleyen iddialı bir girişimdir. Beceri temelli öğretime geçiş, kazanımların sadeleştirilmesi ve "yerli ve milli" bir eğitim sisteminin inşası gibi temel amaçlar etrafında şekillenen bu model, beraberinde bazı endişeleri de getirmektedir. Türk Dili ve Edebiyatı öğretmenlerinin bakış açısından, bu modele dair yapılan bir anket çalışması, öğretmenlerin görüşlerini ve beklentilerini ortaya koymaktadır. Çalışma, öğretmenlerin modele ilişkin görüşlerini ve beklentilerini analiz ederek, modelin güçlü ve zayıf yönlerini belirlemeyi ve modelin uygulanabilirliği konusunda değerlendirmelerde bulunmayı hedeflemektedir. Bu değerlendirme, Türkiye'nin farklı coğrafi bölgelerindeki öğretmenlerin bakış açılarını karşılaştırmalı bir şekilde ele alarak modelin bölgesel farklılıklara olan duyarlılığını da inceleyecektir. Elde edilen bulgular, 2024 Maarif Modeli'nin Türk Dili ve Edebiyatı öğretimi alanında başarılı bir şekilde uygulanabilmesi için gerekli düzenlemelerin yapılmasına ve öğretmenlerin endişelerinin giderilmesine katkı sağlayabilir. Ayrıca, bu çalışma, eğitim politikaları ve uygulamaları alanında yapılacak gelecek çalışmalara da ışık tutabilir.

Anahtar Kelimeler: 2024 Maarif Modeli, Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenleri, Beceri Temelli Öğretim, Kazanımlar, Değerler Eğitimi


Bu makaleye nasıl atıf yapılır?

APA 6th edition
Gunes, E. (2024). Beceri Temelli Öğretim ve 2024 Maarif Modeli: Farklı Coğrafi Bölgelerden Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenlerinin Perspektifinden Bir Değerlendirme . Multidisipliner Yaklaşımlarla Coğrafya, 2(4), 232-243. doi: 10.29329/mdag.2024.1095.2

Harvard
Gunes, E. (2024). Beceri Temelli Öğretim ve 2024 Maarif Modeli: Farklı Coğrafi Bölgelerden Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenlerinin Perspektifinden Bir Değerlendirme . Multidisipliner Yaklaşımlarla Coğrafya, 2(4), pp. 232-243.

Chicago 16th edition
Gunes, Eyyup (2024). "Beceri Temelli Öğretim ve 2024 Maarif Modeli: Farklı Coğrafi Bölgelerden Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenlerinin Perspektifinden Bir Değerlendirme ". Multidisipliner Yaklaşımlarla Coğrafya 2 (4):232-243. doi:10.29329/mdag.2024.1095.2.

Kaynakça

    Gürsoy, H. K. (2023). 1980'den günümüze Türkiye'nin hükümet programlarında eğitim, dil ve edebiyat. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(38), 442-470.
    Karataş, İ. H. (2024). Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Hakkında. Alanyazın, 5(1), 6-11.
    Milli Eğitim Bakanlığı. (2023). 2024 Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli. Ankara: MEB Yayınları.
    Öztürk, A. (2023). Yeni Maarif Modeli: Ölçme ve Değerlendirme Süreçlerinde Yenilikçi Yaklaşımlar. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri Dergisi, 23(4), 1021-1045.
    Şahin, C. (1999). Yurt dışı yaşantısı geçiren ve geçirmeyen anadolu lisesi öğrencilerinin sosyal beceri düzeyler. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
    Usta, M. E., Arıkan, İ., Şahin, Y. ve Çetin, M. S. (2018). Suriyeli Eğitimcilerin Geçici Eğitim Merkezlerinde Karşılaştıkları Sorunların İncelenmesi. Mukaddime, 9(1), 173-188. Doi: 10.19059/mukaddime.341921
    Yalçın, C. (2004). Göç sosyolojisi. Ankara: Anı Yayıncılık.
    Yılmaz, K. (2023). 2024 Eğitim Vizyonu: Değerler Eğitimi ve Öğretmen Rolleri. Eğitim ve Bilim Dergisi, 48(215), 123-145.
    Yücel, C. ve Gülveren, H. (2006). Sınıfta öğrencilerin motivasyonu. M. Şişman ve S. Turan (Ed.), Sınıf yönetimi içinde (s. 74-88). Ankara: Pegem.