Araştırma Makalesi | Açık Erişim
Multidisipliner Yaklaşımlarla Coğrafya 2023, Clt. 1(4) 298-309
ss. 298 - 309 | DOI: https://doi.org/10.29329/mdag.2023.617.3
Yayın Tarihi: Aralık 13, 2023 | Görüntüleme Sayısı: 38/146 | İndirilme Sayısı: 49/187
Özet
Bu çalışma, Tokat'ta eğitim gören üniversite öğrencilerinin kamusal alan kullanımı ve bu kullanımın sosyal, ekonomik ve toplumsal etkilerini incelemektedir. Araştırma, Gaziosmanpaşa Üniversitesi'nde okuyan kız öğrencilerle yapılan görüşmeler üzerine kurulmuştur. Yöntem olarak nitel araştırma teknikleri kullanılmış, görüşme tekniği ile veri toplanmış ve bu veriler betimsel içerik analizi yoluyla yorumlanmıştır.
Araştırmanın bulguları, öğrencilerin kamusal alanlardaki etkileşimlerinin toplumsal ilişkileri nasıl geliştirdiğini, ortak ekonomiyi desteklediğini ve sosyal yaşama katkıda bulunduğunu göstermektedir. Öğrenciler, toplumsal yönden refah hissettikleri mekanlarda vakit geçirmeyi tercih ediyorlar ve bu mekanlar ekonomik olarak onlara maddi bir kısıtlama getirmiyor, bol zaman sunuyor. Bununla birlikte, çalışma kentte kamusal alan yetersizliğinin öğrencilerin aktif sosyal yaşam sürdürememesine yol açtığını da ortaya koymaktadır. Bu durum, kamusal alanların önemini ve bu alanların genişletilmesinin gerekliliğini vurgulamaktadır.
Anaktar kelimeler: Kamusal Alan, Üniversite, Tokat
APA 7th edition
Yildiz, E., Cam, M.E., & Ergun, M. (2023). Üniversite Öğrencilerinin Kamusal Mekanları Kullanım Alanları Tokat İli Örneği. Multidisipliner Yaklaşımlarla Coğrafya, 1(4), 298-309. https://doi.org/10.29329/mdag.2023.617.3
Harvard
Yildiz, E., Cam, M. and Ergun, M. (2023). Üniversite Öğrencilerinin Kamusal Mekanları Kullanım Alanları Tokat İli Örneği. Multidisipliner Yaklaşımlarla Coğrafya, 1(4), pp. 298-309.
Chicago 16th edition
Yildiz, Emre, Mustafa Ertugrul Cam and Mahmut Ergun (2023). "Üniversite Öğrencilerinin Kamusal Mekanları Kullanım Alanları Tokat İli Örneği". Multidisipliner Yaklaşımlarla Coğrafya 1 (4):298-309. https://doi.org/10.29329/mdag.2023.617.3
Acaralp, Ö. (2009). Toplumsal Çeşitliliğe Bağlı Algısal Farklılıklar ve Kamusal Mekan Kullanımına Etkileri (Doktora Tezi, Fen Bilimleri Enstitüsü).
Çiçek, S. (2021). Kamusal Mekanların Covid-19 Pandemisi’ne Karşı Dayanıklılığını Değerlendirme Modeli. Journal Of Computational Design, 2(1), 313-334.
Deniz, B. (2005). Kentsel Kamusal Mekanlar Bağlamında Centennıal Olimpiyat Parkı'nın (Atlanta, Abd.) İrdelenmesi. Adnan Menderes Üniversitesi Ziraat Fakültesi Dergisi, 2(1), 5-10.
Erdönmez, M. E., & Akı, A. (2005). Açık Kamusal Kent Mekanlarının Toplum İlişkilerindeki Etkileri. Megaron, 1(1), 67.
Erdönmez, E., & Çelik, F. (2016). Kentsel Mekânda Kamusal Alan İlişkileri. Tüba-Ked Türkiye Bilimler Akademisi Kültür Envanteri Dergisi, (14), 145-163.
Güvlü, G., & Yılmaz, H. N. (2021). Pandeminin Kamusal Mekan Kullanımlarına Etkisi ve Güncel Mekansal Oluşumlar. Avrupa Bilim ve Teknoloji Dergisi, (27), 135-144.
Güdücü, B. (2015). Özel Alan, Kamusal Alan, Kent ve İnsan. Aydın İnsan ve Toplum Dergisi, 1(1), 59-67.
Otaner, Z. F., & Keskin, A. (2010). Kentsel Geliştirmede Kamusal Alanların Kullanımı. İtüdergisi/A, 4(1).
Öztürk, A. A. (2009). Kentsel Kamusal Alan Olarak Meydanlar: Mekan ve Yaşamla Kurduğu İlişki (Doktora Tezi, Fen Bilimleri Enstitüsü).
Öztürk, A. Ç., & Kızıldoğan, E. T. (2017). Yaşlı Bireylerin Kentsel/Kamusal Mekanları Kullanım Analizi: Eskişehir Örneği. Yaşlı Sorunları Araştırma Dergisi, 10(1), 1-13.
Uzgören, G., & Erdönmez, M. E. (2017). Kamusal Açık Alanlarda Mekan Kalitesi ve Kentsel Mekan Aktiviteleri İlişkisi Üzerine Karşılaştırmalı Bir İnceleme. Megaron, 12(1).
Zafer, S., & Erdönmez, E. (2021). Kamusal Açık Alanlarda Mekan Kalitesi Araştırması: Beşiktaş İskele Meydanı ve Çevresi Örneği. Kent Akademisi, 14(1), 241-259.