Orjinal Araştırma Makalesi | Multidisipliner Yaklaşımlarla Coğrafya 2023, Cil. 1(3) 236-245
Hatice Akpolat
ss. 236 - 245 | DOI: https://doi.org/10.29329/mdag.2023.596.4 | Makale No: MANU-2309-15-0004.R1
Yayın tarihi: Eylül 15, 2023 | Okunma Sayısı: 75 | İndirilme Sayısı: 163
Özet
Bu araştırma, Tokat’ın coğrafi güzellikleri ile ilköğretim çağındaki çocuklara kodlama öğretmek amacıyla mobil uygulama olarak tasarlanan oyundur. Çocuklar hem yaşadıkları coğrafyanın güzellikleri hakkında bilgi alırken hem de karakteri oklarla hareket ettirerek bir oyunun içinde yer alırlar. Oyununun içinde ayrıca değerlendirme soruları yer almaktadır. Bu şekilde oyunda edinilen bilgilerin öğrenilip öğrenilmediğinin de kontrolü yapılmış olmaktadır. Araştırma her ne kadar Tokat kapsamında ele alınmış olsa da her alanda ve her derste uygulanabilecek olması fırsatı ile yeniden tasarlanarak öğrencilerin farklı alanlarda da kullanıp yeni bilgiler öğrenmeleri veya olan bilgilerini pekiştirmeleri açısından güzel fırsatlar sunmaktadır. Oyun belli sayıdaki öğrenci gruplarına oynatılmadan önce, oyun içinde yer alan değerlendirme soruları öğrencilere uygulanmıştır. Daha sonra oyunu oynayan çocuklara, oyunun etkinliğinin öğrenme açısından değerlendirme soruları bir kez daha sorulmuştur. Oyunu oynayan öğrencilerin oldukça önemli bir kısmının, birinci değerlendirme sorularında yanlış işaretledikleri sorulara doğru cevap verdikleri tarafımızca tespit edilmiştir. Araştırma ile kodlama mantığını öğrenen çocuklar aynı zamanda yaşadıkları ilde yer alan coğrafi güzellikler hakkında bilgi sahibi olmaktadırlar.
Anahtar Kelimeler: Doğal Miras, Doğal Kaynak, Kodlama.
Bu makaleye nasıl atıf yapılır? |
---|
APA 6th edition Harvard Chicago 16th edition |
Kaynakça |
---|
Ayıldız Potur, A., ve Metin, H. (2021) Mimarlık Eğitiminde Depremin Yeri ve Depremin Eğitsel Boyutu: Küresel Gündem Ve Türkiye Bağlamı Üzerine Bir Değerlendirme. Megaron, 16(2). |