Araştırma Makalesi | Açık Erişim
Multidisipliner Yaklaşımlarla Coğrafya 2023, Clt. 1(3) 236-245
ss. 236 - 245 | DOI: https://doi.org/10.29329/mdag.2023.596.4
Yayın Tarihi: Eylül 15, 2023 | Görüntüleme Sayısı: 78/197 | İndirilme Sayısı: 129/292
Özet
Bu araştırma, Tokat'ın coğrafi güzellikleri ile ilköğretim çağındaki çocuklara kodlama öğretmek amacıyla mobil uygulama olarak tasarlanan oyundur. Çocuklar hem yaşadıkları coğrafyanın güzellikleri hakkında bilgi alırken hem de karakteri oklarla hareket ettirerek bir oyunun içinde yer alırlar. Oyununun içinde ayrıca değerlendirme soruları yer almaktadır. Bu şekilde oyunda edinilen bilgilerin öğrenilip öğrenilmediğinin de kontrolü yapılmış olmaktadır. Araştırma her ne kadar Tokat kapsamında ele alınmış olsa da her alanda ve her derste uygulanabilecek olması fırsatı ile yeniden tasarlanarak öğrencilerin farklı alanlarda da kullanıp yeni bilgiler öğrenmeleri veya olan bilgilerini pekiştirmeleri açısından güzel fırsatlar sunmaktadır. Oyun belli sayıdaki öğrenci gruplarına oynatılmadan önce, oyun içinde yer alan değerlendirme soruları öğrencilere uygulanmıştır. Daha sonra oyunu oynayan çocuklara, oyunun etkinliğinin öğrenme açısından değerlendirme soruları bir kez daha sorulmuştur. Oyunu oynayan öğrencilerin oldukça önemli bir kısmının, birinci değerlendirme sorularında yanlış işaretledikleri sorulara doğru cevap verdikleri tarafımızca tespit edilmiştir. Araştırma ile kodlama mantığını öğrenen çocuklar aynı zamanda yaşadıkları ilde yer alan coğrafi güzellikler hakkında bilgi sahibi olmaktadırlar.
Anaktar kelimeler: Doğal Miras, Doğal Kaynak, Kodlama.
APA 7th edition
Akpolat, H. (2023). Doğal Miras ve Doğal Kaynakların Yeni Nesil Oyunlar İle Öğretimi. Multidisipliner Yaklaşımlarla Coğrafya, 1(3), 236-245. https://doi.org/10.29329/mdag.2023.596.4
Harvard
Akpolat, H. (2023). Doğal Miras ve Doğal Kaynakların Yeni Nesil Oyunlar İle Öğretimi. Multidisipliner Yaklaşımlarla Coğrafya, 1(3), pp. 236-245.
Chicago 16th edition
Akpolat, Hatice (2023). "Doğal Miras ve Doğal Kaynakların Yeni Nesil Oyunlar İle Öğretimi". Multidisipliner Yaklaşımlarla Coğrafya 1 (3):236-245. https://doi.org/10.29329/mdag.2023.596.4
Ayıldız Potur, A., ve Metin, H. (2021) Mimarlık Eğitiminde Depremin Yeri ve Depremin Eğitsel Boyutu: Küresel Gündem Ve Türkiye Bağlamı Üzerine Bir Değerlendirme. Megaron, 16(2).
Dönmez Usta, N. & Turan Güntepe, E. (2019). Dijital Oyun Tasarlamanın Öğrenmeye Etkisi . Bingöl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , 9(18) , 1213-1232 .
Ergün, Y., ve Çetin, Ş., (2022). Ballıca Mağarasının Turizm Gelişimi ve Korunma Faaliyetleri. 1. Uluslararası Turizm ve Kültür Kongresi, 426-438.
Gedik, S., Ertuğral, S. M., & Tekeli, H. N. (2019). Karadeniz Bölgesinin Turizm Potansiyelinin Çevre Ekonomisi Açısından Değerlendirilmesi1. Www. Cudesjournal. Com İnfo@ Cudesjournal. Com, 2, 156.
Gençer, C. İ. (2017). Kültürel Mirasın Korunmasında İklim Değişikliğinin Oluşturduğu
Tehditler. Mega Projeler Ve İstanbul, 24-30.
Şahin, H., Dertli, Z. Ve Altun, N.,E. (2019). Tarih, Tabiat, Kültür Ve Turizm Kenti Yeşil Niksar: Niksar Belediyesi.
Tokat İl Kültür Ve Turizm Müdürlüğü Https://Tokat.Ktb.Gov.Tr/# Erişim Tarihi: 31.10.2021
Tokat Valiliği. Http://Www.Tokat.Gov.Tr/Sehrimiz Erişim Tarihi: 02.11.2021
Türkiye Kültür Portalı. Https://Www.Kulturportali.Gov.Tr/Harita/Default.Aspx?İl=Tokat Erişim Tarihi: 21.10.2021
Yeşil, P. , Yeşil, M. & Yılmaz, H. (2011). Jeolojik Miras Alanlarının Alternatif Turizm Kapsamında Değerlendirilmesi: Ballıca Mağarası Örneği . Atatürk Üniversitesi Ziraat Fakültesi Dergisi , 39 (2) , 241-248 .
Zeybek, H. (2014). Sinan (Zinav) Gölü (Reşadiye-Tokat) . Türk Coğrafya Dergisi , 0 (38) , 105-120