|  e-ISSN: 2980-1141

Orjinal Araştırma Makalesi | Multidisipliner Yaklaşımlarla Coğrafya 2024, Cil. 2(1) 59-72

Coğrafi Çevrede Eğitim Yöntemlerinin Aksiyolojik Yaklaşımlarla Tarihsel-İlerici Analizi

Mukhayo Alikulova

ss. 59 - 72   |  DOI: https://doi.org/10.29329/mdag.2024.649.5   |  Makale No: MANU-2403-12-0003

Yayın tarihi: Mart 15, 2024  |   Okunma Sayısı: 28  |  İndirilme Sayısı: 107


Özet

Günümüzün şiddet dolu zamanlarında kişisel eğitimde ailenin önemini vurgulamak, gençlere aileye değer vermeyi öğretmek ve pedagojik yönde eğitim gören gençlere aile pedagojisinin özünü aktarmak önemlidir. İnsandaki tüm iyi niyet, erdem, değerler, vatan sevgisi, anne-babaya saygı, çalışkanlık, cömertlik vb. ilk olarak ailede şekillenir. Özbek ailesi asırlardır süregelen güçlü manevi değerlerini koruyarak gelecek nesillere aktarıyor. Ailede sağlıklı bir atmosfer ve büyükler arasında iyi ilişkiler varsa, bu tür ailelerde yetişen gençler hiç şüphesiz anne ve babasına hürmet eden, büyüklerine hürmet eden, kalbi ve dili temiz insanlar olarak yetişecektir. Çocuk sahibi olacak kadar şanslı olan her ebeveyn, çocuğuna sonsuz sevgi göstermek, yaptığı işlerle, başarılarıyla gurur duymak, ülkesinin sadık bir vatandaşı olmak ister. Anne-babalar çocuklarının bilgili olmasını, aydınlanma yolunda yürümesini ve dürüst çalışmasını isterler ve bu konuda yorulmadan çalışırlar, çocuğuna iyi bir eğitim verebilmek için çabalarlar.

Bugün, genç nesile aile değerleri ruhuyla eğitim vererek ebeveynlerini ve Anavatanını sevmeyi öğretmek ve onları sıkı çalışma ve insancıllık konusunda eğitmek için ebeveynler ve yetişkinler örneğini kullanmak acil bir pedagojik sorundur. Özellikle günümüz gençliğinde aileye ilişkin kolektif bilginin oluşturulması konusu devlete, topluma, mahalle ve eğitim sistemine, anne-babaya düşen sorumlu bir görevdir.

Anahtar Kelimeler: Değer, aile, çocuk, eğitim, folklor.


Bu makaleye nasıl atıf yapılır?

APA 6th edition
Alikulova, M. (2024). Coğrafi Çevrede Eğitim Yöntemlerinin Aksiyolojik Yaklaşımlarla Tarihsel-İlerici Analizi . Multidisipliner Yaklaşımlarla Coğrafya, 2(1), 59-72. doi: 10.29329/mdag.2024.649.5

Harvard
Alikulova, M. (2024). Coğrafi Çevrede Eğitim Yöntemlerinin Aksiyolojik Yaklaşımlarla Tarihsel-İlerici Analizi . Multidisipliner Yaklaşımlarla Coğrafya, 2(1), pp. 59-72.

Chicago 16th edition
Alikulova, Mukhayo (2024). "Coğrafi Çevrede Eğitim Yöntemlerinin Aksiyolojik Yaklaşımlarla Tarihsel-İlerici Analizi ". Multidisipliner Yaklaşımlarla Coğrafya 2 (1):59-72. doi:10.29329/mdag.2024.649.5.

Kaynakça

    Doniş, A., (19899. "Navodir ul-waqae", - Duşanbe: "Donish", s.339.
    Fıtrat, A., (2000). "Aile veya aile yönetimi prosedürleri"-T. Ma'naviyat, 1:8
    Beruni. (1963). "Mineroloji" - M., s. 256.
    Mahmudhoca, B., (2006). Seçilmiş işler. -T.: Maneviyat, s.43
    Marginanni, B., (2002). "Hidaye", Cilt I, Evlenme Kitabı: -T.: Adolat, s.402
    Farabi, E., (2016). "Erdemli insanların şehri". Taşkent: s.320.
    Temur., E., (1992). Emir Temur'un eserleri, - T., s.58
    Koshifi, H. V., (1992). Muhsini'nin ahlakı. - T.: s.126
    Unsurulmaoli, K., (1994). Kaikovus. T. "İstiklal".
    Rahimov S. (1967)."Eğitim ve öğretim hakkında Ebu Ali ibn Sina". - T .: "Öğretmen", s.99.
    Rezauddin ibn Fahruddin. (1991). Aile. Çeviren: T. Ziyoev. - T .: "Emek", - s.64
    Yusuf Khos Hacib. (1990). "Kutadgu Bilig" - T.: "Yulduzça", s.192.